۷ توصیه غذایی برای لاغر شدن


وقتی به دنبال برنامه غذایی لاغری باشیم تغییرات زیادی در برنامه تغذیه و ورزش خود ایجاد کرده، گاهی غذاهای بی ارزش را حذف کردیم، میان وعده نمی خوریم و ساعات زیادی را در باشگاه گذراندیم اما همچنان شاهد تغییر چشمگیری روی ترازو نیستیم، خیلی آشناست نه؟ در این مقاله می خواهیم درباره باورهای غلطی صحبت کنیم که در مسیرتان برای رسیدن به وزن طبیعی قرار می گیرند.
 اگر شما هم دغدغه لاغر شدن و کاهش وزن دارید، توصیه می کنیم مطالب زیر را که پیرامون لاغری و کاهش وزن است مطالعه کنید. همچنین می توانید با کسب اطلاعات بیشتر پیرامون رژیم لاغری آنلاین دکتر کرمانی می توانید نسبت به ثبت نام در رژیم لاغری اقدام کنید.

۱- برنامه غذایی لاغری ؛ وعده ها را حذف نکنید

شاید فکر کنید با جا انداختن یک وعده و یا نخوردن میان وعده از نهار تا شام کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده اید اما اینکه اجازه دهید بسیار گرسنه شوید سبب کاهش وزن نمی شود. چرا؟ چون وقتی گرسنه هستید دو چیز اتفاق می افتد: اول اینکه همه چیز به نظر دلپذیر و خوشمزه می آید. دوم اینکه برای اینکه احساس رضایت کنید به مقدار غذای بیشتری احتیاج پیدا خواهید کرد. در نتیجه بیشتر از پیش غذا می خورید و ممکن است انتخاب های غذایی تان سالم نباشند.

خوردن یک میان وعده مغذی بین وعده های اصلی کمک می کند از چنین حالتی پرهیز کنید چون قند خونتان به ثبات می رسد و سوخت و سازتان قوی می شود. اگر می دانید قرار است برای طولانی مدت خارج از خانه بمانید با خود میان وعده ببرید. میان وعده ها باید حدود ۲۰۰ کالری یا کمتر باشند و از ترکیب فیبر، چربی های سالم و پروتئین تشکیل شوند. نمونه مناسب عبارتند از آجیل ها، دانه ها و میوه های خشک، یک عدد سیب و یک قاشق کره بادام زمینی و مواردی مشابه اینها.

۲- برنامه غذایی لاغری ؛ گلوتن را حذف نکنید

حذف گلوتن هیچ فایده ای نخواهد داشت مگر اینکه مبتلا به بیماری سلیاک باشید و یا از مشکل عدم تحمل گلوتن رنج ببرید. تمام برنامه های غذایی کاهش وزن که از راه حذف گلوتن پیش می روند منجر به کاهش وزن می شوند و دلیلش هم این است که شما کیک، نان و بیسکوییت را از برنامه غذایی خود حذف می کنید بنابراین از همیشه کمتر کالری دریافت می کنید. پس کاهش وزن ارتباطی با گلوتن ندارد و کالری دریافتی کم شده است.

حذف بی دلیل یک گروه غذایی باعث می شود دچار کمبود مواد مغذی و دیگر مشکلات برای سلامتی شوید. اگر هدفتان کاهش وزن است بهتر است به جای حذف گروه های غذایی روی مقدار وعده های غذایی تمرکز کنید.

۳- برنامه غذایی لاغری ؛ در مصرف غذاهای سالم زیاده روی نکنید

وقتی به غذایی خاص سالم می گوییم بدان معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید از آن بخورید. حتی اگر پیوسته غذاهای سالمی مانند آجیل ها، روغن زیتون، شکلات تلخ و … می خورید باز هم باید در مقدار مصرف دقت کنید مخصوصا اگر هدفتان کاهش وزن است.

برای مثال با اینکه مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث می شود کالری به شدت افزایش بیابد و وزن تان اضافه شود.

۴- برنامه غذایی لاغری ؛ کربوهیدرات را حذف نکنید

قطع کامل کربوهیدرات از برنامه غذایی ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود اما پایدار نخواهد بود. این کار سالم نیست و خیلی سریع احساس خستگی، سستی، بد خلقی و حساس شدن خواهید کرد و بلافاصله بعد از اینکه به غذا خوردن عادی باز می گردید دوباره وزنتان اضافه خواهد شد.

به جای اینکه کربوهیدرات ها را به طور کامل حذف کنید انواع درست را بخورید. این موارد شامل کربوهیدرات های تصفیه نشده و کامل می شود. مواردی مانند نان سبوس دار، برنج قهوه ای و پاستا سبوس دار، دارای مقدار زیادی فیبر هستند که ویتامین و مواد معدنی دیگر هم در این دسته از غذاها پیدا می شود.

۵- برنامه غذایی لاغری ؛ چربی را به طور کامل حذف نکنید

بدن برای سوزاندن چربی در برنامه غذایی به منبعی از چربی مناسب نیاز دارد. مطمئن شوید مقداری چربی سالم و غیر اشباع که در آجیل ها، دانه ها، کره بادام زمینی و روغن زیتون پیدا می شود را در برنامه غذایی جای دهید. این نوع چربی ها مزایای فراوانی برای سلامت بدن دارد و باعث می شود غذاها سیر کننده شوند.

این چربی های ثابت کرده اند که به کاهش خطر بیماری های قلبی و جذب ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کمک می کنند. چربی ها در اندازه های متعادل به صورت روزانه در برنامه غذایی خود وارد کنید تا احساس سیری و رضایت کنید. انجام دادن این کار کمک می کند به خوبی وزن کم کنید و در تثبیتش نیز مشکلی نداشته باشید.

۶- برنامه غذایی لاغری ؛ ورزش باعث نمی شود هرچه دوست دارید بخورید

با اینکه ورزش برای سلامت عالی و ضروری است اما برای کاهش وزن باید در کنار یک برنامه غذایی سالم قرار بگیرد. این دو مکمل یکدیگر هستند. حواستان باشد که ورزش باعث می شود اشتها افزایش پیدا کند و باید بعد از هر ورزش، سوخت رسانی سالمی برای بدن داشته باشید.

ورزش باعث نمی شود به خود اجازه دهید هر آنچه دوست دارید بخورید و کالری که از آن می سوزانید در مقایسه با غذایی که می خورید تنها به قسمت کوچکی از تلاشتان برای کاهش وزن کمک می کند. با این حال ورزش مزایای بسیار زیادی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

۷- برنامه غذایی لاغری ؛ عدد روی ترازو مهم نیست بلکه عادات غذایی مهم است

خود را اسیر عدد روی ترازو نکنید. اجازه ندهید ترس و بی قراری حاصل از اشتیاق به سریع نتیجه گرفتن تمام تلاش هایتان را نابود کند. راه های بسیار دیگری نیز مانند سایز بودن لباس ها، بهبود ظاهر و حسی که دارید، سطح انرژی، خلق و خو و استقامت وجود دارند که با کمک شان پیشرفت در کاهش وزن را بدست خواهید آورد.

ایجاد تغییرات پایدار در برنامه غذایی و سبک زندگی و دقت به نتایج آنها تنها چند هفته طول می کشد. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و عادات سالم و جدید خود را دنبال کنید. بدنتان هر روز از تمام تغییراتی که ایجاد کرده اید، سود خواهد برد.

تهیه و تنظیم: هیئت علمی و تحریریه صدف

منابع:

www.salamatnews.com

درمان آسیب های پوستی با میکرونیدلینگ از بین بردن چروک های پوستی با میکرونیدلینگبازسازی طبیعی پوست با میکرونیدلینگ کاربردهای میکرونیدلینگدرمان پیری زودرس پوست برطرف کردن جای زخم و آثار جراحترفع آثار کشیدگی پوستدرمان ضایعات رنگدانه ای پوست رفع لکه های پیریرفع آکنه پوستیدرمان ریزش مورفع منافذ باز پوست بازسازی بافت آسیب دیده پوسترفع چین و چروک گردن رفع چین و چروک بالای سینهرفع چین و چروک شانه هارفع چین و چروک بازوها رفع چین و چروک دست ها رفع چین و چروک پاهارفع چین و چروک شکم رفع چین و چروک کمر رفع آفتاب سوختگی از بین بردن قرمزی پوست درمان سریع جوش صورت از بین بردن سریع جوش های زیرپوستی درمان جای جوش صورت درمان قطعی منافذ باز پوست صورت درمان پوست پرتقالی بستن دائم منافذ پوست مزایای میکرونیدلینگ ترمیم پوست قیمت میکرونیدلینگ صورت میکرونیدلینگ برای جای جوش میکرونیدلینگ ابرو مزوتراپی لاغری موضعی با مزوتراپی درمان ریزش مو با مزوتراپی جوانسازی پوست با مزوتراپی رفع ناهمواری های پوستی با مزوتراپی رفع غبغب با مزوتراپی رفع چاقی موضعی با مزوتراپی درمان چین و چروک با مزوتراپی مزایا و معایب مزوتراپی مزوتراپی مو مزوتراپی دور چشم مزوتراپی برای لک صورت آبرسانی قوی پوست بهترین آبرسان طبیعی پوست پاکسازی حرفه ای پوست فواید پاکسازی پوست صورت قیمت پاکسازی پوست صورت پاکسازی پوست چرب عوارض پاکسازی پوست پاکسازی پوست با میکرودرم میکرودرم برای جای جوش هزینه میکرودرم فواید طب سوزنی خطرات طب سوزنی عوارض طب سوزنی طب سوزنی برای لاغری شکم هزینه طب سوزنی درمان چاقی دور کمر با طب سوزنی کاهش وزن با طب سوزنی درمان تهوع با طب سوزنی درمان سردرد با طب سوزنی درمان فیبرومیالژی با طب سوزنی کاهش درد زایمان با طب سوزنی درمان کمردرد با طب سوزنی رفع درد قاعدگی با طب سوزنی درمان میگرن با طب سوزنی درمان آرتروز با طب سوزنی درمان دندان درد با طب سوزنی درمان درد آرنج با طب سوزنی درمان جراحت ها با طب سوزنی درمان اختلالات خواب با طب سوزنی رفع اضطراب و افسردگی با طب سوزنی جوانسازی پوست با طب سوزنی کوچک کردن شکم بعد از زایمان با طب سوزنی مزایای طب سوزنی فریز زگیل به روش کراپو درمان زگیل تناسلی به روش کرایو از بین بردن زگیل به روش کراپو درمان زگیل کف پا به روش کراپو درمان زگیل دست به روش کراپو درمان زگیل صورت به روش کراپو درمان زگیل مقعدی به روش کراپو هتلینگ مسافرین داخلی و خارجی و دارنده مجوز رسمی وزارت بهداشت سامانه آنلاین و سیستم هوشمند تعیین وقت اینترنتی

جهت مشاهده پورتال کلینیک صدف، اینجا ( کلیک )پورتال کلینیک صدف
www.sadaf.clinic
کنید.

جهت مشاهده وب سایت صدف کوزمتیک، اینجا ( کلیک )وب سایت صدف کوزمتیک
www.sadafcosmetic.ir
کنید.

www.sadaf.clinic

www.sadafcosmetic.ir

https://www.instagram.com/sadaf.clinic Insta-iCon-450x450

برچسب‌ها:, , , ,

(رتبه ای داده نشده)
Loading...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک مطالب